Soseaua Catelu 42 (Alina Nedelea)

alina nedeleaN-am mai „auzit” pe nimeni sa isi povesteasca viata asa cum o face Alina in „Soseaua Catelu 42„.

Asa…(as vrea sa incorporez totul intr-un cuvant, dar nu pot) Asa: colocvial, sincer, pe nerasuflate, fara patetism, cu umor, cu dezinvoltura, cu detasare.

Mi se pare ca Nicolae Luca descrie foarte frumos cele care par a fi propriile mele impresii despre aceasta carte. Asa ca voi „fura” cuvintele acestuia.
„S-ar putea spune ca tot ce i se intampla este dramatic, uneori cumplit. Dar Alina Nedelea e o persoana solara, lipsita de patetism ieftin, care ia lucrurile asa cum sunt. Ironica si autoironica, de o infinita candoare pe care argoul nu numai ca n-o acopera, ci o pune, in mod paradoxal, in valoare, Alina trece prin evenimente incredibile, ramanand neatinsa, intacta launtric. Isi traieste firestile dureri cu discretie si gratie, intru totul fermecatoare.”

Nu stiu daca domnul Nicolae Luca a avut aceasta impresie de la inceputul si pana la finalul romanului, dar eu trebuie sa recunosc ca, obisnuita sa traiesc intr-o lume in care patetismul are locul lui sus pus si bine mediatizat, mi-a fost greu sa ma obisnuiesc cu lipsa acestuia. Si, chiar, la un moment dat am fost tentata sa confund lipsa lui cu lipsa emotiilor, trairilor. Pentru putin timp m-am intrebat daca Alina nu se smintise de tot sau nu isi deviase complet axa normalului, astfel incat ceea ce in mine nastea o emotie cutremuratoare in ea nu mai nastea nimic. Pentru ca uneori mi-a fost greu sa continui sa citesc, pentru ca alte dati mi-a fost greu sa inteleg cum nu a innebunit. Va rog numai sa nu faceti si voi aceeasi greseala.

Nu stiu ce sa va spun mai mult… va las pe voi sa descoperiti viata Alinei, intre comunism si post-comunism, intre familie si…familie, intre prieteni de durata si prieteni trecatori.

soseaua catelu 42Romanul Alinei este unul dintre cele 5 romane finaliste ale concursului literar Augustin Fratila. Nu am avut timp sa scriu o recenzie pentru fiecare (desi sper ca o voi face), asa ca am hotarat sa scriu momentan numai despre acesta, cel ce m-a impresionat cel mai mult.

In seara aceasta vom afla castigatorul, insa nu conteaza daca va castiga sau nu, Alina a demonstrate ca are talent si ca are in spate o poveste ce merita spusa.

2 thoughts on “Soseaua Catelu 42 (Alina Nedelea)

  1. Pingback: Biblioteca bloggerului roman 2013 | bookcritics

  2. Pingback: Biblioteca bloggerului roman 2013 [2] | bookcritics

Lasă un răspuns

