„Eu citesc, tu citesti, noi citim” – acces gratuit la cultura

Biblioteca-Judeteana-Antim-IvireanulDe curand am citit despre un proiect interesant al Bibliotecii Judetene Antim Ivireanul din Rm. Valcea si, trebuie sa recunosc, primele ganduri nu au fost tocmai promitatoare.

E vorba despre un proiect intitulat „Eu citesc, tu citesti, noi citim”, initiat incepand cu 15 ianuarie 2015, care isi propune sa creasca gradului de cultura prin promovarea lecturii si prin accesul gratuit la carti. Probabil unii dintre voi ati vazut (in poze sau in realitate) ca in strainatate, in tarile din vestul Europei spre exemplu, exista unele locuri de unde poti lua carti fara sa te intrebe nimeni nimic, carti pe care ulterior le poti returna/lasa in orice alt loc de acest gen. Eu am vazut in poze si mi s-a parut o idee excelenta. Nu de putine ori m-am trezit asteptand un autobuz si neavand ce face sau asteptand la o coada si poate daca as fi avut un astfel de loc pe langa as fi pus mana pe o carte.

Exact un astfel de proiect s-a demarat si in Valcea. Cartile provin din donatiile ramnicenilor si biblioteca impreuna cu partenerii proiectului le pu la dispozitie (gratuit si fara niciun fel de inregistrare). Spre exemplu, toate autocarele DACOS care circula pe trasee interjudetene vor avea cutii cu carti. Pe langa autocare, vor fi disponibile carti si in cabinete medicale, saloane de cosmetica si coafura etc. Cam peste tot pe unde exista o probabilitate mare sa astepti ceva🙂

Cel care împrumuta o carte o poate citi in incinta locatiei, in timpul de asteptare, sau o poate lua cu el. Mai apoi, cartea se poate restitui la orice punct „Eu citesc” din Ramnicu Valcea sau la sediul central al Bibliotecii Judetene „Antim Ivireanul”. Este la libera alegere a fiecaruia cand si unde o va restitui.

Si, evident, tocmai aceasta lipsa de formalizare, aceasta libera alegere m-a facut sa am dubii referitoare la program. Parca prea suntem obisnuiti sa nu facem lucrurile corect decat daca suntem monitorizati. In plus, proiectul nu are niciun fel de finantare, se bazeaza strict pe donatii de carti si pe munca voluntara a bibliotecarilor. Dar, evident, sper sa mi se dovedeasca contrariul si totul sa mearga ca pe roate.

* Si pentru ca este un proiect atat de…in pas cu occidentul, trebuie sa mentionez si ca a fost inaugurat printr-un flashmob in cadrul River Plaza Mall din Rm. Valcea. Nu l-am vazut, deci nu am impresii despre flashmob, punctez numai modalitatea aleasa pentru inaugurare.

 


Partener principal: River Plaza Mall

Alti parteneri: Dacos, Banca Raiffeisen, BRD, Tribunalul Valcea, Prietenul cel Mare, Asociatia pensionarilor, Coafor Ira

Parteneri media: Radio OItenia Craiova, Agentia de presa Agerpres, Televiziunea Valcea 1, Televiziunea Etalon, Viata Valcii, Curierul de Valcea, Curierul de Ramnic, Monitorul de Valcea, Criterii Nationale, Impact real

Lasă un răspuns

